Khamis, 5 April 2012

ITULAH SAHABATKU....


Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

"Orang mukmin sama ada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah s.w.t, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah s.w.t tanpa dia membawa dosa sedikitpun."

(Hadis riwayat Imam Tirmizi).


Mereka selalu mengatakan aku tengah bersabar...namun adakah mereka betul2 bersabar sahabat???Orang yang bersabar tidak akan melakukan sesuatu yang boleh menjatuhkan maruah seorang sahabatnya...ini kerana tindakan itu mengambarkan ketidaksabaran yang dikatakanKenapa dah buat baru nak menyesal, contohnya dah tertulis sesuatu then padam..kenapa???????menyesal tau rasa bersalah???....mungkin tidak kerana malu org baca sebab nak jaga air muka kan...

Sahabat....

Saya DIAM bukan bermakna saya tak boleh LAWAN cakap awak..saya SENYUM bukan bermakna saya RELA di marah, di caci atau di maki oleh awak..saya TUNDUK bukan bermakna saya KALAH..

>>> Tapi saya DIAM kerana saya tidak mahu MENYAKITI HATI awak seperti mana awak lakukan pada saya..saya SENYUM kerana saya teringat NASIHAT MAK AYAH supaya JANGAN TINGGIKAN suara pada insan lain..dan saya TUNDUK kerana saya YAKIN ALLAH sentiasa ADA bersama saya..hakikatnya saya juga seperti awak..punya hati dan perasaan

p/S :Ingatlah bukan kamu sahaja yang mempunyai hati untuk dijaga tetapi banyak lagi...harap ini menjadi pengajaran supaya rakan yang lain tidak meninggalkan kamu seperti aku meninggalkanmu...

4 ulasan: